Moodboards Opleiding

Moodboards

In 2011 heb ik de opleiding gevolgd op de Interieur Academie. De eerste huiswerk opdracht voor mij was een moodboard maken. Ik was best wel heel erg nerveus, want hoe haddende anderen het gedaan.
Ik heb op de computer veel moeten leren, powerpoint presentaties maken en photoshoppen.
Afbeeldingen zoeken kun je het beste met engelse trefwoorden en dan googelen, die heb je nodig voor de moodboards. Wij mochten daarin absoluut geen meubels of accessoires  plaatsen, alleen wel kleuren of bloemen of texturen. Ik moest daar erg aan wennen, want juist het gebruik van meubels en accessoires  en kleurstalen liggen toch voor de hand bij het maken van een moodboard.




Mijn eerste moodboard was met veel afbeeldingen.
Ik moest toen een kleur kiezen, en met die kleur een moodboard maken
en daarvan ook de betekenis opzoeken. De kleur roze word altijd als
eerste met eeen meisjes baby geassocieerd. En met liefde roze harten.
 Het is ook een verrassende kleur combinatie met oranje.

Eenvoud


Dit moodboard vind ikzelf mijn allermooiste moodboard, het geeft zo'n mooie
pure en rustige uitstraling. Het ging om een minimalistisch interieur, je moest
 namenlijk een stijl uitkiezen die het verst van jou afstond. Mijn eigen stijl is
 landelijk met een brocante en engelse invloed, met veel acccessoires.
 De opleiding ben ik ook echt gaan volgen, om juist andere
woon stijlen-sferen te ontwikkelen.


Studenten kamer

Dit moodboard is voor een student, die van het merk replay houd.
De kleur blauw – grijs wit en bruin heb ik gebruikt voor dat ontwerp.
                                        



Voor dit moodboard heb ik een van verschillende voorwerpen een facet genomen.


Het wit is van wolken, het bruin van een antieke kruik.


Het staal een onderdeel van een wiel, en het goud van een goudstaaf.


Lief

Landelijk - Modern



Dit moodboard met een afbeelding van een stuk steigerhout, en van een stukje wilgen-krans geeft de landelijke  sfeer. De wit en blauwe bloem voor het kleurgebruik. Dit
moodboard is van mijn praktijk examen opdracht waar ik voor geslaagd ben. Dit was van de verplichte  opdracht.




Mixed Colors                   


Dit moodboard is van mijn vrije opdracht voor mijn examen, het grapje van de goudvis in de bril in spiegelbeeld. En de ronde lijnen en de stakke lijnen van de afbeeldingen geven de vormen aan die ik heb gebruikt in het interieur. Ook voor deze opdracht ben ik geslaagd.              

Geen opmerkingen: